8814logo 8814alcim
transparent iamsocial 8814exploreronpicasa youtube sendamessage recommend

Saturday 6 December 2008

krabi, thaiföld

FEHÉR TENGERPART, SZÍNES HALAK MEG MINDEN JÓ AVAGY KALANDOZÁSOK AZ ANDAMAN SZIGETVILÁGBAN

Jelenlegi pozicionk Hat Ton Sai, Krabi regio. Ez egy eleg kevesse ismert partszakasz, mentes a jo husban levo amerikai es nemet touristoktol ami vegtelenul nagy elony. Egy tipp alapjan akadtunk ra amit egy jobaratomtol kaptunk meg Bangkokban.

Miutan sikerult eleg jo aron (350 Baht) jegyet talalnom a Bangkok-Krabi ejszakai buszra, eleg boldog voltam hogy egyreszt ez az ar egyaltalan nem horror, masreszt meg raadasul sporolunk egy ejszakai szallasdijat is. Sajnos ez nem tartott sokaig, egesz pontosan csak Chumponig, ahova kb. ejjel fel egy korul erkeztunk meg. Ez egy ocska cseho volt az ut szelen ahol a busztarsasag altal uzemeltetett kajalda mukodott jo borsos aron. Amikor epp elaludtam a meglepoen kenyelmes bar zsufolt buszon, egyszer csak a "bus stop you twenty minute now" iszonyat hangos es nyelvtanilag is eleg furcsa mondatra ebredtem. Ez persze kelloen felbosszantott ahhoz hogy ne akarjak enni itt semmit, ami az utasok kesobbi suru wc latogatasat elnezve eleg szerencsenek bizonyult.

Ezek utan azt gondolna az ember hogy oke, akkor reggelre leerunk a tengerpartra es minden szep meg jo. De ezek az agyafurt Thaiok egyaltalan nem ilyen egyszeruen fogjak fel az eletet. A kovetkezo allomas Surat Thani, ahol egy iszonyuan lepukkant buszterminalban (nevezzuk igy nagyon nagy joindulattal) ujbol buszrol le, mindez hajnal otkor majd ujbol mutasd be a jegyed egy rosszarcu fonok kinezetu thainak - aki egy B kategorias kungfu filmbol ismeros leginkabb- es ugyanazon harom busz kozul szalj at arra amelyikre mutogatnak. Csomag atpakol termeszetesen szinten. Hogy erre miert volt szukseg nem tudom, mert amikor mi eljottunk (elsonek vegre egyszer) akkor meg ugyanazokat a buszokat lattam amivel mindenki erkezett. Valoszinulag tul sok uticel elosztoja ez az allomas es tovabbi buszok erkeztek tovabb Phuket, Ko Lanta, Hat Yai es egyeb uticelok fele. Ha nem akkor maig sem ertem.

Viszont innentol kezdve sinen voltam Krabi fele, ami mar a Del Andaman tengerpart egyik fontos varosa. Amikor megerkeztunk a vegallomasra ami termeszetesen megint a busztarsasag sajat helyi cege , mar reggel 8 ora volt. Itt persze kinaltak Ao Nangba -ahova tovabb igyekeztunk- taxit rendkivul pofatlan aron (200 Baht) de mi inkabb kigyalogoltunk nehany szaz metert es ott kis szerencsevel de siman talaltunk egy helyi pick up platojan helyet ugyan oda 50 Bahtert.

A husz perces helyi arcokkal eltoltott remek utazast kovetoen meg is erkeztunk Ao Nang tengerparti varoskajaba. Tobb okbol sem akartunk itt sokkkal tobbet idozni mint egy jo martozas a tengerben. Az elso hogy fokatelep, a napozo gazdag amerikai nemet es nagyon sok orosz kozott nem sok hely van a torolkozodnek. A masik hogy ennek megfeleloen draga is. Viszont kikerulhetetlen mert a tavolabbi olcso partszakaszokra innen van helyi un. longtail boat transzfer. Ez akkor indul, ha osszegyult tiz ember aztan irany a tenger. Mivel ez a letszam eleg gyorsan meg szokott lenni, nem is kellett tiz percnel tobbet varnunk es rovidesen elertuk mostani uticelunk veget Ton Sai beachet.

Itt mar egeszen mas az elet. Egyreszt a falmaszok paradicsoma, masreszt a hatizsakosok kedvelt helye. Csodaszep panorama -persze ez itt szinte mindenhol megvan- 24 fokos tenger, az egesz olyan a korulolelo sziklafalakkal mintha egy paravan elotti gyerekszinhaz szereploje lennel. Este mindenki doglik kint a parton, hallgatja a tenger zugasat meg a halk chill out zeneket es iszogatja az italat. Kell ennel jobb? Mivel mi is eleg gyorsan arra jutottunk hogy nem, ugy dontottunk hogy elidozunk itt par napot, bevarva a tarsasag harmadik tagjat aki eddig Dengue lazzal nyomta az agyat Udonthaniban, illetve szerencsesen osszefutottunk ket masik otthoni ismerossel is.

A hely rengeteg latvanyossagot rejt, tropusi oserdokkel teli szigeteket amik remek turahelyek, szines viz alatti elovilagot amit az ember almaban sem gondolt, sarga, piros es megannyi szines apro hallal, vedekezeskepp vilagito, fejnagysagu meduzakkal, koralokkal, vakito feher korallhomokkal a szigetek partjan.

Szo ami szo jol el lehet itt toltenio az idot. Nem is nagyon akarunk tovabb menni de sajnos muszaj, mert az utiterv mar ugyan nem all regen, viszont a december 13-i. borneoi repulojegy eleg nagy kotottseg. Talan meg ket napot maradunk itt es elvezzuk a paradicsomi allapotokat. Aztan irany Malajzia...