8814logo 8814alcim
transparent iamsocial 8814exploreronpicasa youtube sendamessage recommend

Sunday 14 December 2008

kota kinabalu, borneo

Tegnap megerkeztunk Sabahba, Malaj Borneo harom allama kozul a legtavolabbiba. Azaz hogy csak ketto kozul mert Brunei jopar eve kilepett az allamszovetsegbol. A masik malaj tagallam Sarawak ahova sajnos ezalatt az utazas alatt nem jutunk el, pedig ugy volt hogy igen. De kesobb a Mulu parkban uralkodo dragasag miatt ezt elvetettuk.

Az ide valo utazas az elso repulesunk volt miota megerkeztunk Delkelet-Azsiaba. Mivel nem olcso igyekeztunk minimalizalni a legi utazasokat, ide viszont nem tudtunk volna maskepp atjutni, vagy ha igen nagyon sok ido alatt amit meg nem akartunk. A helyi fapados buszkeseggel az AirAsiaval utaztunk es a visszafele megteendo ket masik uton is veluk megyunk. Az hogy miert veluk egyszeru, mert ok voltak a legolcsobbak. Viszont emellett igy utolag azt is mondhatom hogy a legkulturaltabbak is. Egyszeru check in semmi felesleges szarakodas, tiszta gep ami meg pontos is volt, sot a fedelzeten arult kajat is egesz olcson szamitottak.

A gep a kuala lumpuri nemzetkozi repterrol indul ahova kijutni az uj vasutallomasrol lehet vagy gyorsvasuttal, ami majdnem 50 ringgit viszont fel ora, vagy shuttle busszal ami csak 7 ringgit de tobb mint egy ora. Van meg taxi is de azt meg sem kerdeztuk a horror araik miatt. A 10:30-as jarat 12:55- kor ert Kota Kinabaluba (regi neven Jesselton). Mi is furcsaltuk de ennyi a menetido es meg orat sem kellett allitani. Mivel a cuccaink nagy reszet hatrahagytuk Kuala Lumpurban, nem nagyon siettunk a szllaskeresessel. A repterrol valo bejutas utan amit az orankent jaro helyi busszal egy ringgitert sikerult megoldani, szetneztunk a varosban.

Sabahba valo jovetelunk fo celja a Kinabalu megmaszasa, igyhat el is kezdtuk felderiteni mennyiert es mikor tudnank feljutni a csucsra. Mivel semmit sem foglaltunk elore, az osszes helyen megprobalkoztak mindenfele draga kombinaciot rank sozni. Persze az arak tekinteteben mindenki mast tudott es ezt nagyon hatarozottan is adta elo. A hosszas keresgeles utan abban maradtunk, hogy masnap felkeressuk azt az irodat ahol csak szallast tudunk foglalni, de azt emberi aron. Ez azt jelenti hogy nem a 380-208 ringitt kozotti savban amiben eddig mindenki kinalta hanem lehetoleg 50 ringgit korul.

A szallasunkon ami egy kedves idos holgynel van 18 ringittes fejenkenti aron (Lucy`s Homestay az Atkinson oratorony kozvetlen kozeleben) egy jo fej finn arc azt mondta o 49 ringittet fizetett es par napja jott vissza. O is ugyanazt az irodat ajanlotta amit keresgeleseink soran masok is a legolcsobbnak mondtak. Kesobb kiderult, hogy szinte az osszes menedekhaz az ovek a hegyen, viszont eleg sok iroda szervez rajuk termeszetesem tobb penzert. Nevuk Sutera Sanctuary Lodges, az irodajuk a kompkikototol nem messze talalhato. Igy megusztuk fejenkent 60 ringgitert csak szallassal es a kajat mi intezzuk azaz viszunk magunkkal nemi elemozsiat.

Mivel a szervezkedessel mindig sok ido elmegy, mi is jol eltoltottuk a nap elso felet. A masikban a kompkikotobol atmentunk a varostol gyorshajoval husz perc alatt elerheto ot sziget egyikere, Manukan-ra egy snorkeling turara. Itt meg tobb szines hal, tengeri sun, korallok es kagylok tucatjai vannak csak kapkodja az ember a fejet. Egesz nap uszkalhatsz szabadon, hozzad se szol senki. A tengerfenek varazslatos 26 fokos vizzel es egy ilyen trip atszamitva nem sokkal tobb mint ketezer forintba kerul a fuvarral es a maszk berlessel egyutt. Szoval mindenkinek kotelezo aki erre jar.

Holnap koran keles es ket nap a hegyen, utana tovabb keletre...