8814logo 8814alcim
transparent iamsocial 8814exploreronpicasa youtube sendamessage recommend

Sunday 7 February 2010

kabayan, fülöp szigetek

Az egész éjjel valami kaotikus utcai üvöltözéssel telt. Hajnal felé elaludtam jó, hogy csak nyolc körül keltünk. A buszunk tízkor indul, előtte kimegyünk a piacra fényképezni illetve, hogy valami kaja után nézzünk. A választék pazar, talán még sosem láttam ennyiféle friss zöldséget, gyümölcsöt meg minden földi jót egy helyen. Veszünk is az útra friss mangót, banánt, mandarint meg ilyesmit, néhány kiló gyümölccsel elleszünk amíg Kabayanba érünk. A reggeli nap fényei és a piac forgataga nagyon sok jó témát kínál a fotózáshoz, csinálunk is jópárat. Azaz csak a többiek mert nekem már nincs mivel. Innentől fogva a csatolt fotók az utitársaim jóvoltából kerülnek a blogba.

A buszpályaudvar (habár a pályaudvar megnevezés erős túlzás de mindegy) pár perc meg nagyjából százhúsz forintnyi helyi pénz, gyorsan odaérünk. A járgány alap helyi busz, már annyira tele utasokkal, hogy alig férünk fel. Az üléseken emberek, a közlekedőben dobozok rizzsel, csirkével, meg ki tudja mivel. Bedobáljuk a hátizsákjainkat mi is, ezzel még tovább növelve a káoszt. Az út nagyjából öt órás, egy része burkolt úton, később valahol a táv felénél átváltunk egyszerű földútra. Már értem, miért van minden helyi nyakában kendő, szorgosan veszi elő mindenki és köti az arca elé. Az ablakon dől be a por még jó, hogy nem a felső csomagtartóra tettük a zsákokat habár azt hiszem a végeredmény itt sem sokkal jobb. Az Agno folyó folyását követjük észak felé a jó kétszáz méterrel magasabban kanyargó hegyi úton. A tempó nem sokkal gyorsabb mintha gyalogolnánk, minden elismerésem a rozzant Isuzu buszé ami felfelé repít. Jobboldalt százméternyi magasság, baloldalt hasonló szakadék szinte merőlegesen egyből a keskeny út mellett. Két autó nehezen fér el, néhány szakaszon egyáltalán nem. A kanyarok előtt dudálás, az ívből talán tíz métert látunk nem tudjuk van-e autó a túloldalon. Ha szembe jön valaki megállás, aztán óvatosan elindulunk, mi vagyunk jobb helyzetben, a mélység a másik oldalon riogat. Nem mintha nagy lenne a forgalom, talán három vagy négy teherautót láttunk összesen.

Egyszercsak megállás, a szünet oka bal első defekt. Amíg megcsinálják, a napon való dekkolás helyett kinyújtózunk, járunk pár métert a közeli kötélhídig. A munka nem több mint negyedóra, rutinosak valószínűleg nem most csinálják először. Innen még háromnegyed óra és megérkezünk. Festői a táj, bár a szárazság kicsit fakóvá teszi. Fent a hegyen erdőtűz pusztít messziről látjuk a lángokat, a füst beborítja a környező hegyeket. A helyi vegyesbolt teraszán kávézunk, kicsit aggodalommal nézünk felfelé mert holnap épp arra igyekeznénk, a Timbac barlanghoz. Vacsora után hazaindulunk. Rajtunk kívül egy ötvenes francia pár az összes lakó a szálláson, Kathy és Dominique, ritka jó arcok. Éjszakába nyúlóan beszélgetünk, nem ma kezdték az utazgatást, egyikük 1977-ben járt először errefelé. Holnapi uticéljuk ugyanaz, így megosztjuk a költségeket ami  mindenkinek jól jön. Hogy a túra milyen volt arról pedig majd legközelebb.